Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Τα ζώα, έντομα και τα πουλιάτης γειτονιά μου.




Τα ζώα ,τα έντομα και τα πουλιά της γειτονιάς

Σκοπός:
 Να γνωρίσουν τα  ζώα, τα έντομα και τα πουλιά της γειτονιάς μας -την χρησιμότητά τους
Να καταλάβουν ότι όλα τα έμβια όντα πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα στην επιβίωση
 Να  αναπτύξουν το αίσθημα της ζωοφιλίας


  • Χρόνος υλοποίησης : Μάιος
  • Τεχνικές: Παραμύθι, καταστάσεις προβληματισμού, δραματοποίηση, παρατήρηση, κουκλοθέατρο, διερευνητική συζήτηση
  • Γλώσσα: Να διηγούνται , να αφηγούνται, να εξηγούν ,να ερμηνεύουν , ανάγνωση, γραφή, εμπλουτισμός προφορικού λόγου
  • Μαθηματικά: Να συγκρίνουν, να κατανοούν απλές χωροχρονικές σχέσεις, αντιστοιχήσεις, ταξινομήσεις, αριθμήσεις
  • Μελέτη περιβάλλοντος: Να αναπαριστούν γεγονότα σύμφωνα με την χρονική τους ακολουθία, να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το φυσικό περιβάλλον αλλά και για τους ζωικούς οργανισμούς ,να βρουν ομοιότητες και διαφορές ,να αντιλαμβάνονται την  αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις ανθρώπινες δραστηριότητες ,και να αναπτύξουν θετικές στάσεις απέναντι στο φυσικό περιβάλλον και στους ζωικούς οργανισμούς
  • Δημιουργία και έκφραση: Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και χρώματα,  να πλάθουν και να μορφοποιούν, να εκφράζονται με την μίμηση, να αναπτύσσουν την κινητικότητά τους
Υλικό: Βιβλία γνώσεων,  λαϊκά παραμύθια. παραμύθια ( Η χώρα χωρίς γάτες, Γιατί οι γάτες μαλώνουν με τους σκύλους, Ο μουσικοί της Βρέμης, Ο σκύλος δαγκώνει, Τα ζώα μου και τα πουλιά,  Ο τζίτζικας και ο μύρμηγκας,  Τα τέσσερα παιδιά και η ευχή της μάνας, Η μαργαρίτα και η μέλισσα , Ο παπουτσωμένος γάτος, Παραμύθια του αισώπου, Ο μύθος της θεάς Αθηνάς και της αράχνης,  Η κυρία σφήκα και οι φίλοι της, Ο αρουραίος και το σπιτικό ποντίκι,  κ.α), αινίγματα, παροιμίες,  ποιήματα, υλικό από το interet, φωτογραφικό υλικό, κασέτες, αφίσες, περιοδικά, προβολή βιντεοκασετών, κ.α

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ


                      Τα παιδιά παρατήρησαν ζώα σε όλη την διάρκεια του περιπάτου από μέλισσες , μυρμήγκια, σκυλάκια ,γάτες( αδέσποτα και δεσποζόμενα), σπουργίτια, σαύρες... αλλά είχανε την τύχη να ανακαλύψουν και ένα περιβόλι με κοτούλες ,πετεινούς , γαλοπούλες κ.λ.π.



Ομαδοποιήσαμε  τα ζώα σε θηλαστικά ,έντομα, πουλιά και ασπόνδυλα...


 
Τα νήπια έφεραν πληροφορίες για το ζώο που αγαπούν πιο πολύ και τις παρουσίασαν!!!



Φτιάξαμε πίνακα αναφοράς



Μελετήσαμε βιβλία και πήραμε πληροφορίες!

       
Στολίσαμε την τάξη με κατασκευές των παιδιών!